Meer en meer mensen maken gebruik van hun mobiel om zaken te regelen, te kopen of om informatie op te zoeken. Als marketeer wordt het dus steeds belangrijker om hiermee rekening te houden en na te gaan denken hoe je die mobiele handelingen omzet in een conversie.
Tip 1: Stop thinking as mobile as a channel
Meer dan 40% van alle online transacties die worden verricht vinden plaats op een smartphone of tablet. Eric Reynolds, CMO Clorox vraagt zich af of je mobiel nog wel moet zien als een apart kanaal? Is niet alle marketing gewoonweg mobiel?
Tip 2: Make your creative mobile first
Of je je nu richt op een landingpage, een flyer, een video, marketeers moeten rekening houden met mobiel in hun uitingen. Sarah Baehr, VP en partner bij Horizon Media is nog steeds verbaast hoe weinig focus er bij merken en bedrijven is op mobile-first.
Tip 3: Answer a need
De mobiele revolutie heeft de verwachtingen van de consument dramatisch doen stijgen. Amy Pascal, VP en hoofd van de Amerikaanse marketing voor Lego, zegt dat als merken willen groeien dan zullen ze een duidelijk visie moeten hebben over mobiel en de manier waarop het gebruikt wordt. Als je als merk niet direct kunt bieden datgene waar ze naar op zoek zijn dan zullen ze snel verdergaan.
Benieuwd hoe u mobiel in kunt zetten voor uw klanten of als marketing kanaal? Neem gerust contact met ons op.