image
Mar 22, 2018

Mastering Mobile (micro moments)


Meer en meer mensen maken gebruik van hun mobiel om zaken te regelen, te kopen of om informatie op te zoeken. Als marketeer wordt het dus steeds belangrijker om hiermee rekening te houden en na te gaan denken hoe je die mobiele handelingen omzet in een conversie.

Tip 1: Stop thinking as mobile as a channel

Meer dan 40% van alle online transacties die worden verricht vinden plaats op een smartphone of tablet. Eric Reynolds, CMO Clorox vraagt zich af of je mobiel nog wel moet zien als een apart kanaal? Is niet alle marketing gewoonweg mobiel?

Tip 2: Make your creative mobile first

Of je je nu richt op een landingpage, een flyer, een video, marketeers moeten rekening houden met mobiel in hun uitingen. Sarah Baehr, VP en partner bij Horizon Media is nog steeds verbaast hoe weinig focus er bij merken en bedrijven is op mobile-first.

Tip 3: Answer a need

De mobiele revolutie heeft de verwachtingen van de consument dramatisch doen stijgen. Amy Pascal, VP en hoofd van de Amerikaanse marketing voor Lego, zegt dat als merken willen groeien dan zullen ze een duidelijk visie moeten hebben over mobiel en de manier waarop het gebruikt wordt. Als je als merk niet direct kunt bieden datgene waar ze naar op zoek zijn dan zullen ze snel verdergaan.

Benieuwd hoe u mobiel in kunt zetten voor uw klanten of als marketing kanaal? Neem gerust contact met ons op. 

About us

Milèstre is a digital development agency based in Maastricht and operating all over the world. Since 2003 we build software solutions together with established companies and great startups. During the years we have developed a process that enables us to transform ideas into meaningful, intelligent and designfull experiences for mobile and web. A process where strategy, design, development and user experience are playing an important rol.

 

Contact us

Milestre BV
Ambyerstraat Zuid 82
6225 AJ Maastricht
Netherlands

Tel: +31(0)43 - 4070780
Email: info@milestre.nl
Recent Posts

Mar 22, 2018

Mastering Mobile (micro moments)


Meer en meer mensen maken gebruik van hun mobiel om zaken te regelen, te kopen of om informatie op te zoeken. Als marketeer wordt het dus steeds belangrijker om hiermee rekening te houden en na te gaan denken hoe je die mobiele handelingen omzet in een conversie.

Tip 1: Stop thinking as mobile as a channel

Meer dan 40% van alle online transacties die worden verricht vinden plaats op een smartphone of tablet. Eric Reynolds, CMO Clorox vraagt zich af of je mobiel nog wel moet zien als een apart kanaal? Is niet alle marketing gewoonweg mobiel?

Tip 2: Make your creative mobile first

Of je je nu richt op een landingpage, een flyer, een video, marketeers moeten rekening houden met mobiel in hun uitingen. Sarah Baehr, VP en partner bij Horizon Media is nog steeds verbaast hoe weinig focus er bij merken en bedrijven is op mobile-first.

Tip 3: Answer a need

De mobiele revolutie heeft de verwachtingen van de consument dramatisch doen stijgen. Amy Pascal, VP en hoofd van de Amerikaanse marketing voor Lego, zegt dat als merken willen groeien dan zullen ze een duidelijk visie moeten hebben over mobiel en de manier waarop het gebruikt wordt. Als je als merk niet direct kunt bieden datgene waar ze naar op zoek zijn dan zullen ze snel verdergaan.

Benieuwd hoe u mobiel in kunt zetten voor uw klanten of als marketing kanaal? Neem gerust contact met ons op. 

© Copyright 2022 - Milestre BV
Top